środa, 9 marca 2016

Manga #2: Doubt



  W tym tygodniu zakończyłem serię Doubt i doszedłem do wniosku, że seria ta nie potrzebuje osobnych recenzji, każdego tomu. Akcja dzieję się tak szybko i tworzy jednolitą całość, dlatego też chcę podzielić się z wami opinią o całości tej serii (taka sama sytuacja będzie z serią Judge). Na prawdę nie wiem co sądzić o tym tytule, który na początku mocno mnie do siebie przyciągnął, aby potem wszystko zepsuć. Nie pozostaje mi nic innego jak zaprosić was do mojej recenzji i opinii o serii Doubt.



  Moje pierwsze wrażenia, zawierały zarys fabuły, ale dla czytelników, którzy nie dotarli do poprzedniego postu, postaram się ją opowiedzieć w skróconej formie. 
  Grupka młodych ludzi, grających na co dzień w mobilną grę ''Rabbit Doubt'' spotyka się, aby oderwać się na chwilę ze świata gry i spędzić mile czas z ludźmi posiadającymi tą samą pasję. Podczas wieczornej popijawy w miejscowym klubie, w niewyjaśniony sposób znikają uczestnicy spotkania. Główny bohater, szukając swojego kolegi w toalecie, sam zostaje ogłuszony i trafia do opuszczonego budynku, który jak później się okazuje jest byłym szpitalem. Okazuje się, że nie jest on jedyną przebywającą tam osobą, a razem z nim, w budynku znajdują się wszyscy uczestnicy wieczornego spotkania. Wszystkich łączy wspomniana gra, w której teraz sami muszą wziąć udział i walczyć o przetrwanie, ponieważ wśród nich znajduje się zabójca, okrzyknięty wilkiem.


  Uczestnicy krwawej gry, mają wytatuowane na ciele klucze jednorazowego użytku, które pozwalają otworzyć drzwi znajdujące się w budynku. Główny bohater nie posiada takowego i pytany, za każdym razem unika odpowiedzi, ponieważ wie że zostałby od razu uznany za wilka, którym tak na prawdę nie jest. Oczywiście wszyscy oskarżają się nawzajem i coraz bardziej rośnie nieufność, która skutkuje kłótniami, a także zamykaniem w pokojach najbardziej podejrzanych osób. Podczas przeszukiwania szpitala, młodzi ludzie natrafiają na jednego z wilków, którego uśmiercają. Nie jest on jednak jedyny, a po jego śmierci, gra nadal trwa i nie ma zamiaru się kończyć, póki nie dokona się ostateczna ofiara. 



  Wilkowi dosyć dobrze udaje się ukrywać swoją tożsamość, a przy tym nastawiać przeciwko sobie wszystkich uczestników. Trudno jest domyślić się kto jest tym złym, ponieważ cały czas wszyscy trzymają się grupy, a jeśli dojdzie już do rozdzielenia, każdy idzie w swoją stronę osobno. Czasami na myśl przychodzi, że wilkiem jest ktoś, kogo jeszcze nie znamy, a całą grę obserwuje z góry. 


  Po przeczytaniu ostatniego tomiku serii Doubt, czuję się trochę zawiedziony. Pierwszy tomik bardzo mnie do siebie zachęcił nowym dla mnie gatunkiem i na prawdę interesującą fabułą. Jednak od tomu drugiego, aż po ostatni wszystko się zepsuło i było coraz gorzej. Bohaterowie nie byli już tak kolorowi, a stali się bezpłciowi, tak jakby nie mieli żadnego charakteru. Całą serię da się opowiedzieć bardzo szybko, a to dlatego że mało się dzieje, wydarzenia popychane są jedynie przez śmierć kolejnych uczestników. Wiem, że nie wrócę drugi raz do tej serii i mam szczerą nadzieję, że Judge wywoła u mnie tych samych emocji i po prostu będzie lepszą serią (po przeczytaniu drugiego tomu, na razie nic nie przemawia za tym, że seria się pogorszy). Jeśli chcecie zapoznać się z gatunkiem gry o przetrwanie i Doubt ma być waszym pierwszym tytułem w tą stronę, polecam bardziej zapoznać się drugim dziełem tego autora, czyli wspomnianym wcześniej Judge'm. To wszystko na dzisiaj, zapraszam do dyskusji na temat tej serii. Już za tydzień ruszam z konkursem, nie mogę się już doczekać i myślę, że wy również. Do zobaczenia! 

2 komentarze:

  1. Faktycznie, zakończenie zostawiło trochę niedosytu, sama dopiero przeczytałam pierwszy tom "Judge", więc zobaczymy jak przyjmę tę serię :)
    Pozdrawiam!
    Zapraszam:
    http://mirella-view.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już jestem na ostatnim tomiku Judge'a, więc niedługo pojawi się recenzja całej serii ;3

      Usuń